Storytelling in onderwijs

Onderwijs

Submedia heeft veel verwantschap met het onderwijs. Bij een van hun oudste klanten, de Open Universiteit (OU) werd al snel duidelijk hoe waardevol video kan zijn om kennis over te dragen. Een rol die steeds belangrijker is geworden door de opkomst van e-learning, blended learning en edutainment.
Submedia heeft video’s geproduceerd voor en geïmplementeerd in educatieve systemen zoals Tailorbuilder, Problem Based Learning (PBL) en het studeren op afstand via MOOC’s bij de OU. Deze producties kenmerken zich doordat wij vanaf het eerste gesprek inhoudelijk meedenken. De kennis van het didactisch gebruik van video en het begrip van onderwijsorganisaties is daarom een van de redenen waarom zowel landelijke als regionale partijen op het vlak van educatie bij Submedia aankloppen voor waardevolle producties.

Film voor docerende organisaties
Video is een effectief middel om een breed draagvlak te creëren voor bestuurlijke keuzes. Het kan een handvat zijn voor leerlingen of een start bieden voor nieuwe projecten. Daarnaast dient video als kanaal om kennis en informatie te transporteren. Het maakt de vertaalslag van een idee naar een concrete uitvoering. En fungeert tegelijkertijd als middel om een boodschap breed uit te dragen op verschillende momenten en locaties.

Film in de klas
Onderwijs heeft profijt bij het integreren van film in het lesprogramma. De manier van doceren komt dichter bij de huidige maatschappij te staan, omdat in onze tijdsgeest media niet meer weg zijn te denken. Video als integraal onderdeel geeft kinderen en jongeren de kennis, vaardigheden en mentaliteit om bewegend beeld te onderzoeken en te analyseren. Ook kan het effectief zijn voor de verdieping van de lesstof. Dat geldt ook bij onderwijs op afstand, zoals het online aanbieden van huiswerkinstructies.

Onze opdrachtgevers uit het onderwijs: